Visar inlägg med etikett migrationsminister. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett migrationsminister. Visa alla inlägg

lördag 5 mars 2011

Billström går över ån efter vatten

Ytterligare exempel på hur regeringen gynnar arbetsgivare på anställdas bekostnad är arbetskraftsinvandringen. Migrationsminister Billström talar vitt och brett om vikten av arbetskraftsinvandring och har sett till att detta genomförs. Och vilka är det som kommer? Jo, människor utan större utbildning som får jobb i restaurang- och städbranschen, ofta hos oseriösa företagare som nu ser sin chans att bryta mot allt vad svensk arbetsmarknadspolitik heter. DN ger idag ett antal exempel på detta.
I Sverige har vi mängder med arbetslösa invandrare och ungdomar som står i kö för jobb, ofta ganska okvalificerade sådana. Ändå ser regeringen till att vi går över ån efter vatten.
Ännu ett exempel på regeringens obefintliga arbetsmarknadspolitik.

lördag 22 januari 2011

Billström gör SD rumsrent

Jag är inte förvånad över Billströms hållning i migrationspolitiken. Sedan han blev migrationsminister har asyl- och invandringspolitiken skärpts åtskilligt. Han försöker kompensera genom att tillåta arbetskraftsinvandring (där de flesta tycks vara restaurantpersonal och städare märkligt nog, med tanke på den stora gruppen arbetslösa invandrare som redan finns i Sverige).
Billström går i bräschen för att göra SDs politik rumsren. Hittills har han klarat sig genom att uttala en massa snömos, men tillsammans med amerikaner verkar vår regering släppa alla hämningar. Då vågar man stå för sina åsikter.
Det är skamligt att låta Billström komma undan med sitt tredjepartsmantra om Wikileaks som han körde i TV. På´n igen. Han borde ha fått avgå redan i samband med sitt fuskande med TV-licensen, men nu står han helt utan byxor. Vi kan inte ha en person med främlingsfientliga åsikter som migrationsminister.