söndag 28 augusti 2016

Planerar SVT för reklam?

Ja, det kan man fråga sig, när man tittar på SVTs kanaler. Mellan varje program följer ett hopkok av trailers för kommande program, samma flera gånger per kväll, så man är helt less när programmet verkligen sänds. Inslagen känns ofta jättelånga och förstör framför allt serier. Ibland tror man att man redan sett programmet. Inte nog med det. Nu har man dessutom börjat göra reklam för sig själv med korta klipp ur olika program.
Det här nästan lika olidligt som reklaminslagen i de kommersiella kanalerna. Samma enfaldiga upprepande. Ibland frågar jag mig om denna programreklam i SVT är en förberedelse för att faktiskt införa reklam också i public service.
I vilket fall går det hela mig på nerverna varje gång jag ska se ett program och sätter mig vid TVn på utsatt tid. Det är som på bio. Där pågår reklamen långt in på filmtiden, för att inte tala om alla spoilers som följer för andra filmer.
Hur ska man slippa alla oönskade inslag på TV?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar