Väldigt få som det verkar. Nu skänks biljetter bort till allt utom stormatcherna och matcher med lag som Tjeckien och Ryssland och Tre Kronor.
Det finns många skäl till det vikande intresset. En gång i tiden spelades hockey-VM i mars när det fortfarande var vinter. Ända sedan man började spela i maj då våren börjat spira, känns det inte läge med en vintersport som ishockey.
Sedan visas ju matcherna numera i de kommersiella kanalerna vilket gör aatt färre ser dem och då blir inte andra engagerade som kanske tittat om de gick i kanaler som alla har.
Och det allra värsta är förstås reklamen. Det var illa nog när den kom i naurliga pauser, men nu kommer den ju mitt i spelet har jag förstått (tittar ju inte längre av just de här skälen). Det kan lika gärna döpas om till hackey, med tanke på hur spelet sönderhackas av dessa ständiga avbrott.
Ingen vill ha dem, men vi är alla offer under kommersialismens ok.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar