Läser att Ryanairs personals huvuduppgift är att sälja varor till passagerarna. Om de säljer dåligt kan de avskedas. De kontrolleras också av hemliga inspektörer. Passagerarna ska också övertalas att köpa dyrare varor än de tänkt.
Ryanairs affärsidé är uppenbarligen inte att vara ett bra flygbolag, utan en butik á la kryssningsfartyg. Vi vet ju redan att man får betala skjortan för allt på Ryanair utom biljetten. Vore det inte mot internationellt flygreglemente skulle det finnas ståplats också. De anställer bara´personer under en viss vikt för att hålla nere bränslekostnaderna. Ändå har de ofta för lite flygbränsle och har tvingats nödlanda ett antal gånger, till men för passagerare som réser med riktiga flygbolag.
Det finns andra lågprisbolag man kan resa med. Det finns ingen som helst anledning att gynna ett flygbolag med denna cyniska affärs- och personalpolicy.
Låt Ryanair stanna på marken!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar